Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie

Cessna-150, numer boczny SP-EZH

Informacje:

Sygn.MSP/S/47

Eksponat przekazany przez Aeroklub Orląt w Dęblinie

Producent: firma Cessna Aircraft Company w USA oraz na licencji  firma Reims Aviation we Francji

Lata produkcji: 1959 – 1977

Lata eksploatacji w Polsce: od początku lat 90–tych.

Załoga: 1

Liczba miejsc: 2

Dane techniczne:

Napęd: silnik Continental O-200A lub Rolls-Royce O-240-A

Moc max. silnika:       74 kW (100 KM)

Wymiary:

Rozpiętość                     10,20 m

Długość                            7,30 m

Wysokość                         2,60 m

Powierzchnia nośna        15,0 m2

Masa:

Własna                            504 kg

Startowa                        730 kg

Osiągi:

Prędkość maks.                     259 km/h

Prędkość przelotowa             198 km/h

Pułap                                    4300 m

Zasięg                                    678 km

Opis:

Cessna 150 – dwumiejscowy samolot treningowy i turystyczny. Produkowany w wersjach 150, 150A – 150M.Jest czwartym samolotem świata pod względem produkcji, zbudowano łącznie ponad 23800 egzemplarzy we wszystkich wersjach. Ciekawostką dotyczącą naszego eksponatu jest fakt udziału w XL Locie Południowo Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki.

W podstawowym modelu Cessny 150 występowały trzy warianty:

Standard  – podstawowy, w standardowym wyposażeniu, w układzie jednosterowym.

Trainer – w układzie dwusterowym (posiada wolant i pedały dla obu stanowisk), osłonę przeciwsłoneczną, wskaźnik temperatury zewnętrznej, zapalniczkę, zakrętomierz.

Commuter –   posiadała wszystkie cechy wersji trainer, wraz ze sztucznym horyzontem, żyroskopem oraz niezbędną do ich działania pompą próżniową.