- Strona główna
- /
- Eksponaty
- /
- Muzeum Sił Powietrznych
- /
- Samoloty
- /
- MiG-17PF, nr boczny 948, Kod NATO „Fresco”
MiG-17PF, nr boczny 948, Kod NATO „Fresco”
Informacje:
Sygn. MSP/S/7
Eksponat przekazany przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie.
Producent: ZSRR (w Polsce jako licencyjny Lim-5P)
Rok produkcji:1955
Lata eksploatacji w Polsce: od 1955 do początku lat 90.
Załoga: 1
Dane techniczne:
Napęd: 1 x silnik turboodrzutowy WK – 1F
Ciąg silnika:
33,1 kN (z dopalaniem)
26,5 kN (bez dopalania)
Wymiary:
Rozpiętość 9,63 m
Długość 11,36 m
Wysokość 3,80 m
Powierzchnia nośna 22,60 m2
Masa:
Własna 4100 kg
Startowa 6100 kg
Osiągi:
Prędkość maks. 1145 km/h
Prędkość przelotowa 690 km/h
Prędkość minimalna 180 km/h
Prędkość wznoszenia 65 m/s
Pułap 16600 m
Zasięg
1930 km (ze zbiornikami podwieszanymi)
1300 km (bez zbiorników podwieszanych)
Opis:
MiG-17PF myśliwiec przechwytujący, wariant rozwojowy samolotu MiG-17. Posiadał wbudowaną stację radiolokacyjną RP-1 „Izumrud” W Polsce samoloty MiG-17PF powstawały licencyjnie pod nazwą Lim-5P wyposażone w udoskonalony wariant stacji radiolokacyjnej RP-5, z powiększonym zasięgiem i zwiększoną odpornością na zakłócenia. Na bazie samolotu Lim-5P powstała rozwojowa wersja Lim-6, która była rozwijana w podwersjach różnego typu. Prezentowany egzemplarz był jednym z pierwszych sześciu samolotów MiG-17 PF sprowadzonych do Polski w 1955 r., wyprodukowany w Zakładzie Nr 21 w Gorki – nr fabryczny 58210948, służył w 21 Samodzielnej Eskadrze Lotnictwa Myśliwskiego w Warszawie-Babicach. Była to jednostka przechwytująca działająca przy 1 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego Warszawa w ramach sytemu obrony Układu Warszawskiego.
Uzbrojenie:
Trzy działka lotnicze NR-23 kalibru 23 mm na wspólnej opuszczanej lawecie pod przednią częścią kadłuba. Automatyczny optyczny celownik żyroskopowy ASP-4NM Krokus z radiodalmierzem SRD-1M Radal-M, fotokarabin S-13.
500 kg uzbrojenia pod skrzydłami (zasobniki UB-16 rakiet niekierowanych S-5, S-5M, S-5K, lub dwie bomby: OFAB-100, SAM-100MN, AO-50-100, ZAB-100-114, P-50, FOTAB-100-50, FAB-250S, RBK-250, ZAB-250-200, AGITAB-250-85), bądź 2 zbiorniki paliwa po 400 litrów.