- Strona główna
- /
- Eksponaty
- /
- Muzeum Sił Powietrznych
- /
- Samoloty
- /
- Lim-5R, nr boczny 1730, kod NATO "Fresco"
Lim-5R, nr boczny 1730, kod NATO "Fresco"
Informacje:
Sygn. MSP/S/28
Samolot przekazany przez Dowództwo Wojsk Lotniczych.
Producent: Polska (na licencji MiG-17)
Lata produkcji: od 1959 – 1960
Lata eksploatacji w Polsce: od 1959 do początku lat 90.
Załoga: 1
Dane techniczne:
Napęd: 1 x silnik turboodrzutowy WK – 1F
Ciąg silnika:
33,1 kN (z dopalaniem)
26,5 kN (bez dopalania)
Wymiary:
Rozpiętość 9,63 m
Długość 11,26 m
Wysokość 3,80 m
Powierzchnia nośna 22,60 m2
Masa:
Własna 4100 kg
Startowa 6100 kg
Osiągi:
Prędkość maks. 1145 km/h
Prędkość minimalna 180 km/h
Prędkość wznoszenia 65 m/s
Pułap 16600 m
Zasięg 2020 km (z dodatkowymi, podwieszanymi zbiornikami paliwa. Na pułapie 12 000 m.)
Opis:
Lim-5R specjalnie zmodyfikowana rozpoznawcza wersja samolotu Lim-5 czyli licencyjnie produkowanego w Polsce samolotu MiG-17. Maszyna została wyposażona w specjalną zabudowę umożliwiającą przenoszenie aparatu fotograficznego. Zabudowa została umieszczona pod środkową częścią kadłuba, wbudowana w prawy, dolny wziernik przeglądu silnika pomiędzy 16 i 17 wręgą. Ogółem w Polsce wyprodukowano 477 egzemplarzy samolotu Lim-5 w rozmaitych wersjach, 36 samolotów przebudowano do wersji Lim 5R, wyposażonych w aparat fotograficzny AFA-39. Prezentowany egzemplarz służył w 26 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Zegrzu Pomorskim oraz 21 Samodzielnym Pułku Lotnictwa Rozpoznawczego w Sochaczewie i 39 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Mierzęcicach.
Uzbrojenie:
Dwa działka lotnicze NR-23 kalibru 23 mm (po 80 nabojów) i jedno N-37D kalibru 37 mm (40 nabojów), na wspólnej opuszczanej lawecie pod przednią częścią kadłuba.
Automatyczny optyczny celownik żyroskopowy ASP-4NM Krokus z radiodalmierzem SRD-1M Radal-M. Dwa pylony o udźwigu 500 kg uzbrojenia pod skrzydłami (lub 2 zbiorniki paliwa po 400 litrów). Niektóre wersje uzbrojone były w trzy działa NR-23 i dwa pociski rakietowe powietrze-powietrze K-5.
Wyposażony w systemy fotograficzne, z aparatem fotograficznym AFA-39