- Strona główna
- /
- Eksponaty
- /
- Muzeum Sił Powietrznych
- /
- Samoloty
- /
- Lim-2R, nr boczny 512, kod NATO „Fagot”
Lim-2R, nr boczny 512, kod NATO „Fagot”
Informacje:
Sygn.MSP/IP/1587
Eksponat przekazany przez Dowództwo Sił Powietrznych
Producent: Polska PZL Mielec
Lata produkcji: 1954-1956
Lata eksploatacji w Polsce: od 1954-do końca lat 80
Załoga: 1
Dane techniczne:
Napęd: 1 x silnik Lis-2
Ciąg silnika: 2650 kG
Wymiary:
Rozpiętość 10,08 m
Długość 10,10 m
Wysokość 3,70 m
Powierzchnia nośna: 20,6 m2
Masa:
Własna 3680 kg
Startowa 5044 kg
Osiągi:
Prędkość maks. 1075 km/h
Prędkość wznoszenia 46,0 m/s
Pułap 15500 m
Zasięg (ze zbiornikami
dodatkowymi) 2000 km
Opis:
Odrzutowy, rozpoznawczy samolot myśliwski MiG-15bis budowany na licencji w Polsce, jako Licencyjny Myśliwiec Lim-2R. Pierwszy samolot Lim-2 został wyprodukowany w Mieleckich zakładach 17 września 1954 r. Oprócz wersji myśliwskiej i rozpoznawczej powstała wersja szkolno-bojowa SBLim-2. Do 23 listopada 1956 roku zbudowano 500 egzemplarzy samolotu w 19 seriach. Maszyny tego typu służyły w pułkach szkolnych oraz bojowych w całym kraju. Po 1954 roku rozpoczęto ich wymianę na samoloty Lim-5, czyli licencyjne wersje myśliwca MiG-17. Prezentowany samolot służył w 34 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Babich Dołach, następnie w 61 Lotniczym Pułku Szkolno-Bojowym w Białej Podlaskiej. Ostatnim miejscem bazowania prezentowanego eksponatu było lotnisko dawnego 39 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Mierzęcicach.
Uzbrojenie:
Dwa działka NR-23 (szybkostrzelność 950 strz./min), fotokarabin S-13, celownik automatyczny ASP-3N lub ASP-3MN, dwie bomby 50 do 100 kg, podwieszane wyrzutnie rakietowe.
W tej wersji działko N-37 zostało zdemontowane z lawety uzbrojenia, a na jego miejscu zabudowany został lotniczy aparat fotograficzny – na lewej burcie tuż za przednią goleniom.