- Strona główna
- /
- Eksponaty
- /
- Muzeum Sił Powietrznych
- /
- Samoloty
- /
- Lim-2, nr boczny 109, kod NATO „Fagot”
Lim-2, nr boczny 109, kod NATO „Fagot”
Informacje:
Sygn.MSP/IP/66
Eksponat przekazany przez Dowództwo Sił Powietrznych
Producent: Polska PZL Mielec
Lata produkcji: 1954-1956
Lata eksploatacji w Polsce: od 1954-do końca lat 80
Załoga: 1
Dane techniczne:
Napęd: 1 x silnik Lis-2
Ciąg silnika: 2650 kG
Wymiary:
Rozpiętość 10,08 m
Długość 10,10 m
Wysokość 3,70 m
Powierzchnia nośna: 20,6 m2
Masa:
Własna 3680 kg
Startowa 5044 kg
Osiągi:
Prędkość maks. 1075 km/h
Prędkość wznoszenia 46,0 m/s
Pułap 15500 m
Zasięg (ze zbiornikami dodatkowymi) 2000 km
Opis:
Odrzutowy samolot myśliwski Lim-1 budowany na licencji w Polsce MiG-15,jako Licencyjny Myśliwiec (Lim). Pierwszy samolot Lim-2 został wyprodukowany w Mieleckich zakładach 17 września 1954 r. Oprócz wersji myśliwskiej powstawała wersja szkolno-bojowa SBLim-2 oraz rozpoznawcza Lim-2R. Do 23 listopada 1956 roku powstało 500 egzemplarzy samolotu w 19 seriach. Maszyny tego typu służyły w pułkach szkolnych oraz bojowych w całym kraju. Po 1954 roku rozpoczęto ich wymianę na samoloty Lim-5, czyli licencyjne wersje myśliwca MiG-17. Ostatnim miejscem bazowania prezentowanego eksponatu było dawne lotnisko 39 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Mierzęcicach.
Uzbrojenie:
Dwa działka NR-23 (szybkostrzelność 950 strz./min), jedno działko NS-37 (szybkostrzelność 250 strz./min), fotokarabin S-13, celownik automatyczny ASP-3N lub ASP-3MN, dwie bomby 50 do 100 kg, podwieszane wyrzutnie rakietowe.