- Strona główna
- /
- Eksponaty
- /
- Muzeum Sił Powietrznych
- /
- Samoloty
- /
- Cessna-150, numer boczny SP-EZH
Cessna-150, numer boczny SP-EZH
Informacje:
Sygn.MSP/S/47
Eksponat przekazany przez Aeroklub Orląt w Dęblinie
Producent: firma Cessna Aircraft Company w USA oraz na licencji firma Reims Aviation we Francji
Lata produkcji: 1959 – 1977
Lata eksploatacji w Polsce: od początku lat 90–tych.
Załoga: 1
Liczba miejsc: 2
Dane techniczne:
Napęd: silnik Continental O-200A lub Rolls-Royce O-240-A
Moc max. silnika: 74 kW (100 KM)
Wymiary:
Rozpiętość 10,20 m
Długość 7,30 m
Wysokość 2,60 m
Powierzchnia nośna 15,0 m2
Masa:
Własna 504 kg
Startowa 730 kg
Osiągi:
Prędkość maks. 259 km/h
Prędkość przelotowa 198 km/h
Pułap 4300 m
Zasięg 678 km
Opis:
Cessna 150 – dwumiejscowy samolot treningowy i turystyczny. Produkowany w wersjach 150, 150A – 150M.Jest czwartym samolotem świata pod względem produkcji, zbudowano łącznie ponad 23800 egzemplarzy we wszystkich wersjach. Ciekawostką dotyczącą naszego eksponatu jest fakt udziału w XL Locie Południowo Zachodniej Polski im. Franciszka Żwirki.
W podstawowym modelu Cessny 150 występowały trzy warianty:
Standard – podstawowy, w standardowym wyposażeniu, w układzie jednosterowym.
Trainer – w układzie dwusterowym (posiada wolant i pedały dla obu stanowisk), osłonę przeciwsłoneczną, wskaźnik temperatury zewnętrznej, zapalniczkę, zakrętomierz.
Commuter – posiadała wszystkie cechy wersji trainer, wraz ze sztucznym horyzontem, żyroskopem oraz niezbędną do ich działania pompą próżniową.