- Strona główna
- /
- Aktualności
- /
- INFORMACJA DLA UCZESTNIKÓW WYDARZEŃ ORGANIZOWANYCH PRZEZ MUZEUM SIŁ POWIETRZNYCH W DĘBLINIE
INFORMACJA DLA UCZESTNIKÓW WYDARZEŃ ORGANIZOWANYCH PRZEZ MUZEUM SIŁ POWIETRZNYCH W DĘBLINIE
Podczas wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez Muzeum Sił Powietrznych
w Dęblinie będą wykonywane, a następnie rozpowszechniane i przetwarzane zdjęcia lub filmy, na których może zostać uchwycony wizerunek osób obecnych. Biorąc udział w wydarzeniach uczestnik (każda osoba fizyczna, która bierze udział w wydarzeniach) wyraża nieodpłatnie zgodę na przetwarzanie, w tym rozpowszechnianie przez Muzeum jego wizerunku, utrwalonego w trakcie imprezy za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, poprzez jego publikację w całości lub we fragmentach na profilach społecznościowych (Facebook, Instagram), na stronie internetowej Muzeum, jak również w pochodzących od Muzeum lub wykonanych na jego zlecenie publikacjach, prezentacjach, materiałach filmowych, oraz innego rodzaju materiałach informacyjnych (także w wersji drukowanej
i elektronicznej) rozpowszechnianych przez Muzeum w związku z organizacją wydarzeń.
Ponadto w oparciu o art. 81 ust. 2 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych przypominamy, że zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
- jeżeli osoba otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie
- osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych;
- osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.
Administratorem danych osobowych uczestników wydarzeń jest Muzeum Sił Powietrznych
w Dęblinie z siedzibą przy ul. Lotników Polskich 1, 08-530 Dęblin. Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się we wszystkich sprawach związanych
z przetwarzaniem danych osobowych, poprzez adres e-mail: inspektor@muzeumsp.pl
Wizerunek uczestników wydarzeń będzie przetwarzany w celu dokumentowania, rozpowszechniania
i archiwizowania informacji o działaniach podejmowanych lub wspieranych przez Muzeum. Dane
w postaci wizerunku mogą być upublicznione na stronie internetowej oraz na profilach Muzeum
w mediach społecznościowych, a także udostępniane uczestnikom i organizatorom wydarzenia, podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, lub w oparciu o umowę powierzenia. Podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. zgoda.
Dane osobowe uczestników wydarzeń przetwarzane będą do momentu odwołania zgody lub usunięcia ich przez Administratora. Zgoda może być odwołana w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Uczestnicy posiadają prawo dostępu do treści swoich danych, ograniczenia przetwarzania, usunięcia danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku, gdy przy przetwarzaniu danych osobowych Administrator narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do uczestnictwa w wydarzeniach.